Tisdag 26 september.

Nu har äntligen febern lagt sig. 

Nu är lillkillen endas hes. Annars hur pigg som helst. Det gillar vi 👏🏼
Hatar när han inte mår bra 😔

Igår var vi till BVC. Han var otroligt verbal. Hon frågade om han sätter ihop två ord. Det har han gjort sen länge. Viggo berättar historier. Alltså flera meningar, vilken hon oxå fick höra. Viggo räknar till 10 både på svenska & på engelska. Säger alla färgerna dock på engelska, så det fick vi lite bakläxa på. Hon sa "grön bil" Viggo svarar "Nee, green truck" 
Hon var iaf imponerad! Han kunde så mycket mer än de flesta 4åringar. Så det var kul att höra. Han är ju otroligt duktig med sitt tal. Härmar efter ALLT. Som för någon vecka sedan såg han en reklam för mascara. I reklamen säger dom "make up"
Igår plockade han upp min mascara & sa "mammas make up". Att han minns & kan koppla ihop. Tänk om man kunde lära sig i barnens takt. Va smart man skulle vara! 

Dock finns det nackdelar med allt såklart. Mitt uttryck för det mesta är "shit". Det är Viggos uttryck nu oxå.. den är väl så där. JAG måste tänka på mitt språk otrolig mycket. Micke svär sällan. Det är mer jag. Så när viggo säger något fult ord kan jag med säkerhet säga att han har hört det från mig.. 

Idag har vi bara varit hemma. Viggo sov hela förmiddagen, så jag passade på att rensa hemma i köksskåpen. Herregud va jag hamstrar. Vem fan behöver ha 12 stekspadar?! Eller 18 nappflaskor? Eller 15 haklappar? Inte vi iaf.. så i helgen får jag ta en sväng till returen med allt skit. Blev 2 svarta sopsäckar. Galet!

Imorgon är det jobb igen. Blir två mördardagar nu. 06.15-17.30 & torsdag 06.15-18
Jag är laddad! Skulle verkligen behöva åka till Västerås för att uppdatera min garderob. För vet ni? På fredag ska jag göra något som jag är fruktansvärt nervös inför! 😍 

Nu är det dags. Nu ska jag sova. God natt!