Onsdag 25 april.

What a day! Idag har vi haft sååå mycket att göra på jobbet. Kul, tiden bara försvann! Hämtade upp Viggo & åkte till vårdcentralen efter jobbet. Tbe-vaccinet. Han var såå himla duktig. Han gallskrek, men satt helt still. Imponerad! Viggo behöver man verkligen förbereda. Jag är väldigt noga med att tala om vad som komma skall. Har pratat om den här sprutan i en veckas tid, bara för att han ska vänja sig med tanken. Det underlättar så mycket. Jag själv är likadan, jag vill gärna veta en tid innan. Så jag kan förbereda mig både mentalt & fysiskt. 

Viggo har fått men efter att vi åkte in till akuten med snoppen. Det var det mest smärtsamma han har varit med om i sitt treåriga liv. Han fick ta mycket blodprover & det sitter i än. Han blir livrädd! Så nu måste vi peppa honom så gått det går vid varje läkarbesök. Jag gillar snabbabelöningar. Så efter sprutan har han fått välja vad han ville göra. Han valde såklart Leos lekland.. & då är det fasiken bara att åka. Så vi åkte. Vi lekte, klättrade, hoppade, cyklade & åkte rutschkana. Vi var där i nästan tre timmar. Jag var helt slut. 

Viggo somnade så fort vi kom hem. Tvärdäckade. Dock sover han jätteoroligt. Vaknat flera ggr av mardrömmar. Så jag fick gå & lägga mig vid honom redan vid 21.. det blev min kväll. mysigt ändå. Katten vid fötterna & bebisen bredvid sig! Ibland önskar jag att jag kunde få göra om bebistiden med honom. Kan nu i efterhand sakna den lilla bebisen vi hade. Han är inte liten längre. Han är en liten man med otroligt stark vilja. Men världens snällaste & mest omtänksamma lilla man jag träffat. Som jag älskar honom! 

Bed time! God natt ❤️ 

(null)