Tisdag 2 oktober.

Okej, tisdagar som brukar vara min värsta dag. Jag vaknar sent, är som tröttast & arg som ett jäkla bi. Så brukar det vara, men inte idag. Jag klev upp utvilad, gjorde i ordning mig & väckte sjusovaren. Min annars så glada Viggo vaknade med jordens humör. Han var så förbannad att vi inte hann med någonting. Kläderna fick jag krångla på honom, skorna var ett pain in the ass att få på, stegen till bilen tog 10 minuter för att han la sig raklång i gruset & grinade efter välling & vantar.  Tack & lov var jag på strålande humör, så mitt tålamod var  på topp! 

Jobbet gick också jättebra. Både måndagen & tisdagen har varit bra dagar. Känns super! 

När jag hämtade Viggo berättade dagmamman att Viggo ätit sjukt många raggmunkar idag. Raggmunkar med potatis & morötter. Jag tappade hakan, ungen som bara petar i allt nytt.. han hade bett om mera flera ggr. Så det var en hit! Väl hemma frågade han om vi kunde äta korvstroganof. Han slevade i sig en stor portion med massa ris. Vi jublar, äntligen! 

Efter maten satt vi allihopa på Viggos bilmatta framför elden, lekte med bilar & spelade bingo. Mysigt! När Micke nattade Viggo somnade jag i soffan. Helt slut! Vaknade nu, superpigg. Känns lite så där.. 

Imorgon får vi lite sovmorgon. Ska till astma och allergimottagningen med Viggo kl 10. Avstämning hur det är med hans astma osv. Sen ska vi även kolla upp alla dessa röda prickar runt munnen. 

(null)

Det är inget som kliar eller stör honom, men kan ju vara bra & veta vad det är.. 

God natt 💤