Måndag 14 januari.

Jag var så fruktansvärt opepp på livet imorse.. ville bara dra täcket över huvudet och somna om. Min kära son kände exakt samma sak. "Mamma, kan vi inte mysa hemma idag. Vi kan ha jullov igen." Det var otroligt lockande. Men vi tog oss upp och kom i väg. 

Lång dag på jobbet, långt möte på eftermiddagen till kl 17. Helt slut i huvudet. Glömde min telefon på jobbet. Kul! 
Väl hemma var hallbygget i full gång. Imorgon kommer de riva väggen. Idag rök ytterdörren. Det är isolerat i den nya hallen, men betongplattan är svinkall, plus att ytterdörren har varit öppen hela dagen, så det var en ny istid inne när vi kom hem. Så idag har vi eldat helt hysteriskt. Både uppe och nere. Första gången vi eldade på övervåningen. 

(null)

Supermysigt. Där satt vi allihopa och läste böcker. Lilla Astrid var till och med med. 

Så, jag är telefonlös. Känns ändå ganska så skönt. Suger dock att jag skulle ringa vårdcentralen imorgonbitti. Viggo klagar på att det svider när han kissar. Vet inte om han hämtat inspiration från "the Swedish family" eller om det faktiskt gör ont på riktigt. Dumt att chansa tänker jag. 
Iaf så på den youtube-kanalen får lillebrorsan läggas in efter att en urinvägsinfektion gått upp i njurarna. Det vore ju fruktansvärt om det blev så, så det ska vi kolla upp oavsett. 

Sleep well.