Lördag 19 september.

Tanken var som sagt att vi skulle åka till sälen. Men när jag rullade in 17.04 på gården kände jag mig helt slut. Jag var liksom färdig! 

Vi bestämde oss för att åka nästa helg istället. Då slutar jag tidigt! 

Hur som. Vi var sugna på räkor. Så vi åkte till mat och prat. Vitlöksfrästa räkorna. Looooord! Jag skulle kunna leva på räkor och vitlök. Sen blev det fredagsmys i sängen med film och godis. Mysigt! Eller lilla och stora Ek gillar det. Jag hatar tv i sovrummet. Sovrummet känns så sjukt omysigt. Jag skulle lätt kunna leva utan tv. Ljudbok och podd. Det är grejer det. Då kan jag vandra runt överallt och bara lyssna. Tittar man på tv sitter man bara där och glor. Det kryper i kroppen på mig. Mitt ultimata fredagsmys är chips, dipp, pepsi Max, ljudbok och kanske vika tvätt, måla naglarna, möblera om. Ja, möjligheterna är oändliga när man lyssnar på ljudbok. Vad får man gjort när man tittar på en film? Inte så mycket 😅

Imorse började vi morgonen i soffan. Jag och Peakis drack kaffe och tittade på när Viggo spelade. Morgonmys 🙄

Efter frukosten åkte Micke och Viggo ut till Pontus. Viggo åkte cross, grillade korv och lekte med dolly. Lyxdag! När killarna var borta kunde jag i lugn och ro bara göra det jag ville göra. Första gången på jättelänge som jag var helt ensam. Jag tog en promenad. Det var jätteskönt! När jag kom hem gjorde jag rent soffan. Tvätta kuddar och klädseln. Lyssnade såklart på ljudbok under tiden 🤷🏼‍♀️ 

När de kom hem var vi ute och fixade. Vi ska flytta Viggos "lekpark" igen. Det blev inte bra att ha den där. Inte alls. Ser så jäkla stökigt ut när man kommer upp på gården. Dessutom är den bakom allting, så Viggo vill inte vara där och leka. 

På kvällen gjorde vi kycklinggryta och Viggo åt!! Vi fattar inte vad som har hänt?! Först vräkte han i sig sjömansgryta, sen åt han spagetti och köttfärssås och nu kyckling. Whaaaaat? Han börjar bli stor. Äntligen kan han testa nya saker utan att framkalla sina kräkor. Så lycklig 🙌🏼

(null)

Mitt lördagsmys!