Torsdag 18 oktober.

Wohoooo imorgon är det fredag ✌🏼 
Som jag längtat! Kommer bli en grym helg, det känner jag på mig. 

Iaf så var det en bra men lång dag på jobbet. Köpte med mig pizza hem. Efter maten gick vi ut. Plockade lite på gården & tömde ur husbilen. Viggo körde fyrhjuling & han kör ju som en galning. Helt plötsligt hör vi hur det dunkar till. Micke frågar "vad körde du in i Viggo?" 
Viggo svarar "bara i husbilen."
Micke: "fast det var ju inge bra."
Viggo: "nej, jag vet. Du måste åka till trafikskolan så du lär dig att parkera rätt." 

Alltså vi dog av skratt. Det var bara så. Micke hade parkerat dåligt. Haha! 

När vi skulle sova rotar Viggo fram en pekbok. En bok vi läste när han var bebis. "Får jag läsa för dig?" undrar han. Sen sätter han igång & rabblar allt på engelska. Det var allt ifrån fordon, grönsaker, saker som finns i vardagsrummet, till djur & färger. Han kunde 90% av allt i boken. Såååå imponerad. & när vi läst klart ville han att jag skulle teckna orden, så han kunde lära sig det oxå. Han är helt otrolig. Han vill kunna så mycket. Så stolt över mitt lilla monster!

Dock har kvällarna blivit tuffa. Jag blir för det mesta helt låst. Han blir helt knäckt när jag lämnar nattningen. Även om han somnat ordentligt så vaknar han upp igen inom en timme & är fly förbannad för att jag inte är där. Så håller vi på tills jag faktiskt går & lägger mig på riktigt, då kan han slappna av. Han är så rädd att jag ska lämna honom. Han får panik. & jag har ingen aning vad detta kommer ifrån. Någon period? Växer han? Jobbiga drömmar? 
Jag har verkligen ingen aning. Det är påfrestande för både honom & mig. Hoppas att det går över snart. Jag får liksom inte ta kväll, själv det behöver jag i lugn & ro.

(null)