Söndag 29 juli.

Dagarna drar iväg. Imorgon är det exakt två veckor kvar av min ledighet. Jag tycker att det ska bli helt okej att komma tillbaka till vardagen igen. Viggo däremot skrek rätt ut "jag vill ha sommarlov med dig jämt, mamma." Vi har kul, vi hittar på massor med roliga saker. Så jag förstår att han vill vara hemma. Jag däremot tycker inte att det är så fantastiskt kul att hänga i en barnpool hela dagarna, så för min del ska det som sagt bli ganska skönt att jobba igen. 

I helgen har vi varit hemma & tagit det lugnt. I fredags kom några vänner över. Micke lagade mat & vi andra umgicks i solen. 

På igår gjorde vi inte heller något speciellt. En dagsutflykt till skultuna. Åt lunch, glass & åkte hem igen. På kvällen gick jag & Sara ut. Vi åt middag & drack en drink för att sedan cykla hem igen. Supermysigt! 

Idag har vi hängt inne större delen av dagen. Herregud vilket jäkla skyfall som kom! Jag blev sååå hysteriskt glad över detta regn. Äntligen! Lite mysigt att sitta inne & titta på alla blixtrar på himlen. 

Nu på kvällen bestämde jag mig för att ta husbilen & dra till Rättvik imorgon med Viggo. Han & jag. Micke planerade att komma på onsdag, men fick nog lite separationsångest för han bestämde sig sen för att komma redan imrgonkväll. Antingen det eller så är han rädd att jag ska paja husbilen ;) 

Iaf så måste jag gå upp supertidigt imorgon. Jag har inte packat ett dugg. Inte handlat, ingenting. Vi måste vara framme i Rättvik innan 11, så upp med tuppen (dvs Micke) imorgon. Är inte ett dugg nervös över att köra husbil. Däremot är jag livrädd för att köra manuell. När tusan körde jag en bil där man behöver växla sist? 100 år sen känns det som. Jag har aldrig varit en fena på att växla. Jag har sååå sjukt dålig motorik i händer & i fötter. Så jag har otroligt svårt för det där.. oh well. 

(null)

(null)

Nu haf vi plockat vår första tomat & tagit upp vår första morot. Mysigt 😍