Måndag 31 augusti.

Helt sjukt att vi går in i en höstmånad imorgon. Våren och sommaren bara försvann! Hur som helst så ser jag ändå fram emot hösten. Stickade tröjor, raggsockor, tända ljus och eld i kaminen. Mysigt! 

Igår kom vi hem från sälen, hem från en riktig toppenhelg! Det kändes sorgligt att lämna stugan igår, helst av allt hade vi velat varit kvar flera dagar till (med Viggo såklart). Som vi älskar den där stugan. Jag är sååå lycklig att vi just fick den. 

Minns när jag satt och kollade Hemnet. Det var i början på vintern. Den kom upp och jag tittade lite snabbt. Förstod att den skulle dra i väg i pris. Den var ju perfekt! Micke och Viggo åkte upp för att kolla på den och en till. Jag tyckte inte ens att det var värt "den kommer bli för dyr." Vi la dock ett bud, men säljarna tog det inte. Stugan låg kvar och månaderna gick. Tillslut, 3 månader senare ringde mäklaren upp oss. Jag vabbade, mamma och pappa var här och fikade. Mäklaren frågade om vårt bud var kvar, om vi fortfarande var intresserade. Vilket vi såklart var. Sen var den vår! Ja, jag fick såklart gå till banken och låna pengar först.. inget jag tyvärr hade i bakfickan 🤷🏼‍♀️

Men oookej, det var mysigt att komma hem till en glad Viggo 💕 vi hade myskväll med popcorn och wild kids. 

Idag var det jobb för hela slanten. 
När vi kom hem hjälpes vi alla åt att laga mat. Viggo gick ut i växthuset på eget bevåg och klippte ner alla gurkor. Det var väl mindre bra, men han ville bara hjälpa till 😅 
Han blev salladsansvarig. Gurka och morötter direkt från trädgården. Lyx! Han fick tvätta och skära både gurkan och morötterna. Han var jättenöjd. 

(null)