Torsdag 17 januari.

Den här veckan bara försvann. Fullt upp på jobbet, känns skönt. Dagarna går fort då. Slutat 17 hela veckan. Kommit hem, lagat mat och skött markservicen här. Fullt upp med renovering. Det är kul. Samtidigt som man vill strypa den man bor ihop med emellanåt.. 

Igår när jag kom hem hade Micke bilat upp för golvvärmen. Som de flesta vet, dammar det. Hysteriskt mycket. Och dammet blir liksom kladdigt och fastnar på allt. Tror ni han hade satt för något? Tror ni han hade plockat undan? Tror ni han hade täckt över? 
- nej! 
Så igår gick hela kvällen åt att damma av, vädra mattor, jackor, torka skåp, lister, tvätta om tvätt osv osv.. alltså. Jesus! Man blir trött för mindre. 

Kom iaf i säng tidigt, det behövde jag! Sov som en prinsessa och vaknade utvilad kl 06. Perfekt!  Jag gick upp, drack kaffe och gjorde mig i ordning tills viggs vaknade. Då var det välling och mys i soffan. När vi skulle till att åka kom jag på att han skulle på simskola och att jag skulle vara ute hela eftermiddagen. Det var bara att kasta sig in för att packa mer. I panik. Astrid ville ut men såg att det var snö så hon vänder i dörren, går in igen, sätter sig på golvet framför mig och kissar. Då bröt jag typ ihop. Från att ha varit ute i god tid till att komma jätteförsent! Just i det ögonblicket kände jag hur gott det skulle ha varit med stekt katt till middag.. 

Lång dag på jobbet. Kom hem till tomt hus. Började sanera. Ordentligt. Och äntligen har vi fått ordning på kaoset.. nu är vi i fas och redo för fredag! 

(null)